HTML

Blog Up Comedy

A blogupcomedy kizárólag humorérzékkel megáldott embereknek ajánlott! Aki érzékeny vagy allergiás a celebekre, esetleg émelyegni kezd tőlük, az rossz helyen jár. Az oldal nyomokban vicceket és humoros írásokat is tartalmazhat!

Twitter Up Comedy

Reklám

Reakciók

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Szeretjük egymást

2009.04.27. 22:18 oobunda

Érettségi, sakk-matt!

Április után a negyedikes középiskolások életében nem a május jön, hanem az érettségi. Az Anyák napja is erre az időszakra esik. A vizsgáztatók anyukáit emlegetik is ilyenkor rendesen, és nem csak a rokonok. A meghitt vasárnapi virágátadást azért rendesen el tudja rontani egy masszív csuklás. Az érettségivel beindul a vizsgaszezon. A középiskolások és az egyetemisták elkezdik a versenyfutást a jobbnál-jobb jegyekért. Bár a sorkatonai szolgálatot Magyarországon eltörölték, azért a kispuska használatáról még a francia légierő is tanulhatna tőlünk. A lelemény és kreativitás fogalmai nem ismeretlenek számunkra. 2005-ben az élelmes diákok még internetes segítséget is kérhettek az érettségihez. Egyesek az állami támogatás egyik fajtáját vélték felfedezni az akkor kiszivárgott tételsorokban. Bár azóta nem divat előre feltenni a feladatokat a netre, de ki az, aki nem próbálja meg beírni a keresőbe a kulcsszavakat a vizsga előtti este, mert ugye az ördög nem alszik. A felesleges tanulás az iskolások legnagyobb ellenfele, de csak azután a bűvös mondat után, amit a szülők szajkóznak állandóan, hogy: Magadnak tanulsz kisfiam,csak magadat csapod be, ha nem tanulsz!

A dolgozatírás egy fajtáját viszont kifejezetten szeretik a diákok. Azt, amikor olyan helyettesítő tanár íratja meg a számonkérést, aki annyira határozott és erélyes, mint Steiner Kristóf volt Húsvétkor, aki nem tudta eldönteni, hogy menjen locsolni, vagy inkább várja otthon a locsolókat Özgével.

Ilyen élményem nekem is volt, még a középiskolában.

Dolgozatírás helyettesítő tanárral.

Hamar összehoztuk a dolgozatot és, hogy elüssük az időt, játszani kezdtünk a pad alatt. Még mielőtt bárki rosszra gondolna…elővettünk egy sakkot, hogy lenyomjunk egy-két rapid partit. A sasszemű tanárnő kiszúrta a MAT(T)ATÁST.
- Hozd ki gyorsan! Erre, én jó diákként megkérdeztem, hogy:
- Mit tanárnő?
- Hát a puskát!
- Az, sajnos nincs nálam.
- Akkor mi van a kezedben?
- Tanárnő kérem, egy paraszt.
- Akkor egyúttal az ellenőrződet is hozhatod, és ne szemtelenkedj!
- De tanárnő tényleg egy paraszt!
És azzal a lendülettel megmutattam, neki a kis figurát! Láttam rajta, hogy úgy néz a bábura, mint aki még sosem látott olyat. Kivittem neki. Elkezdte nézegetni. Közben mi egy radírral helyettesítettük az elvérzett figurát, és folytattuk a partit. De nem sokáig, mert megint szólított, én meg már kerestem is a következő pótbábut. Csodálkozott rajta, hogy honnan került elő még egy „paraszt”. Gyorsan meg is nézte, hogy megvan-e még az elkobzott darab. Megnyugodott, mert ott volt az asztalán, de meg is lepődött a második „paraszt” láttán. Ekkor már gyanakodtam, de nem hittem el, hogy a tanárnő még nem látott sakkot. Átfutott az agyamon, hogy biztos azt hiszi, szórakozok vele, mint a bohóc, aki állandóan azt mondja, hogy van másik!
 

Akkor bizonyosodott be, hogy homály tanárnő tényleg nincs képben, amikor a negyedik paraszt után megkérdezte, hogy:
- Gyűjtöd ezeket a bábukat?
- Én mondtam neki, hogy ezt így együtt, készletben lehet venni, és Sakk a neve.
Utána, mondanom sem kell, vinnem kellett az ellenőrzőmet. Természetesen ló lépésben közelítettem meg a tanári asztalt, de nem vette a poént… Vajon miért?
 

1 komment

Címkék: érettségi sakk élmények celebek


A bejegyzés trackback címe:

https://blogupcomedy.blog.hu/api/trackback/id/tr721090413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csontpete · http://csontpete.puruttya.hu 2009.04.28. 11:07:36

"...ezt így együtt, készletben lehet venni, és Sakk a neve." Hát ez kurva nagy, a könnyem kicsordult a röhögéstől... pláne, hogy belegondoltam, milyen arcot vághatott a tanár! :D
Nekem egyébként csak annyi volt a stressz érettségi előtt, hogy el ne fogyjon már a pénzem, mert nem lesz miből ünnepelni vizsga után- persze már vizsgák előtt két héttel elittam az összeset, de hát ugye a jó bizonyítvány meg minden... vagy két hétig részeg voltam még utána is.
süti beállítások módosítása